Stängt för kommentarer!
Påven, AIDS och svar på tal
April 8, 2009
Detta är i klass med den perfekta slappforskningen som bedrivs av många företag och institutioner – att jämföra äpplen med päron. Precis som att påstå att ett glas vin per dag förlänger livet. Det finns inga vetenskapliga bevis som alla kan ställa sig bakom. “Forskningen” är helt baserat på sannolikhetsfaktorn.
Maria Hasselgren påstånde i Expressen: “När det gäller katolska kyrkan kan bara konstateras att i länder med få katoliker är det fler smittade än i länder med många katoliker. Exempelvis Sydafrika, där sex procent är katoliker, 30 procent är hivsmittade. Eller titta utanför Afrika, i Filippinerna, där en absolut majoritet är katoliker, och där det är förhållandevis svårt att få tag i kondomer, där är antalet hivsmittade få.”
Sparad i: liberal, religion | Comments Off